Hedrar den bästa bloggaren, enligt mig!

En person jag bara måste hedra, är vid namn Nemo Hedén (känd från kungarna av tylösand).
Vänta nu, låt mig förklara! Respekt är allt jag begär och ger. Läs i tystnad och håll era åsikter för er själva. Detta är min åsikt, jag står för det jag skriver!

Det här är en person som var kändiskåt och som fick sitt liv förändrat över en kväll. Det är en liten kille som har vuxit upp med svåra förhållanden och en missbrukare till far. Han har säkert fått sett sådant som vi drömmer mardrömmar om. En rad i låten som han har skrivit till sin pappa ” Minns du alla gånger när du körde mig i bilen? Med öl efter öl så vingla du ur filen . Din lilla pojke Nemo satt där som ett fån och trodde sprit i bilen var normalt, vilket hån!” Den meningen säger allt.

Vilken gripande, osäker, ostabil men stark människa den här Nemo är. Han har precis pratat ut i sin blogg om att han är alkoholist. Han har skaffat hjälp och försöker nu vara så nykter som möjligt, flickvännen har han vid sin sida. Jag tycker det är helt underbart att han har skaffat en flickvän, det visar stor förändring. Varför säger jag då allt det här? Hur tror jag att jag känner Nemo bättre än vad du gör? Jo bara för du som inte läser hans blogg, kan inte säga att du vet hur han är genom att kolla på ett sådant flippat program som kungarna av Tylösand. Jag skulle nog inte riktigt känna mig så hemma och bekväm där, jag menar.. det är ett fucking tv program, komigen!

Han blottar hela sitt liv, tankar, känslor och åsikter i sin blogg som är en utav Sveriges största bloggar. Han vänder sig alltså till flera tusen människor och berättar precis allt. Skulle jag ha stake att göra det? Nej, det skulle jag verkligen inte göra. Det krävs mod. Respekt kallas det, den här killen är inte och leka med. Han är en stark men även en sönder och sårbar människa som försöker göra det bästa utav situationen. All heder åt honom, all stöttning åt honom.



Läs hans blogg och hans 100 texter han lägger ut där man får ta en del utav hans vardag och känslor. Texterna är bland de vackraste, sorligaste men också häpnadsväckande jag någonsin läst i hela mitt liv. Ni som följer min blogg vet att jag älskar texter. Jag dör för hans texter varje dag. Om ni går in på hans blogg och läser texterna så vet ni att den människan ni får se i bloggen kan ni inte ens jämföra sig med den Nemo som finns på våra tv skärmar. Enligt mig driver han den bästa bloggen i Sverige idag. Jag har bara en mening kvar att säga och det är: skägg, vad han förtjänar mer!


Mitt bästa bloggtips jag kan ge er, tro mig: TRYCK HÄR!
Tveka inte, gör det bara! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0