i min mening

"George Bernad shaw skrev:
det finns två tragedier i livet."
att inte få allt man önskar sig, och att få det.
verkar som han har fått sitt hjärna krossat några gånger.
 
I min mening var shaw en idiot. Tradegier inträffar.
Men ska man bara ge upp? nej.
Jag har insett att man måste kämpa för att hålla sig vid liv.
För man lever. Och smärtan man känner är livet.
förvirringen och rädslan..Det påminner om att det finns något bättre där ute.
Och det är värt att kämpa för.
 
- I år fick jag allt jag någonsin önskat mig.
men på sätt och vis förlorade jag ännu mer.
 
- Shaw hade rätt när vi kämper för det vi vill ha, det vi tror ska göra livet bättre.
penger, popularitet, berömmelse.
Förbiser vi det som egentligen betyder något.
vänskap, familj, kärlek.
det vi redan hade.
 
Att inte få det man önskar dig är tragiskt.
Men att få allt man önskar sig är allt man har hoppas på.
I år önskade jag mig kärlek.
Att få gå upp i någon annan och väcka liv i mitt rädda hjärta.
Min önskan gick i uppfyllelse.
och om det är tragiskt, så ge mig tragedin.
För jag skulle inte byta bort den mot någonting.
 
det finns inget att vara rädd över, det är bara livet.

Kommentarer
Postat av: carro:D

sv:

jag trodde det skulle vara värre faktiskt, och du hade rätt det gick riktigt fort när han piercade . :)

2010-04-01 @ 00:41:00
URL: http://caarolineepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0