vi möts igen

Ibland är det konstigt att veta om att en person man har träffat för länge sen fortfarande är precis samma barnsliga underbara person under fasaden som har byggts upp under dessa år vi inte har pratat, inte sett varandra växa upp till de individer vi är idag är ledsamt, tänker man en dag som denna när vi träffades idag igen efter några få somrar och vintrar. Skratt groparna satt kvar och stilen var desamma alltid den där brätiga stilen som tydligen är inne nu. Byxor som är lite förstora för den lilla kroppen som ska platsa i dem, T-shirten som säkert kostar mer än mina dyra vagabond-skor jag har på mig nu. De vita Nike tränings sockarna fanns inte kvar längre, utbytt till bara ett par skor som tog all uppmärksamhet. Precis samma människa bara lite äldre och lite mognare och bara lite roligare sitter bredvid mig så tätt så jag nästan ramlar av trä bänken som annars är så stor och lång.


Underbart sådana tillfällen, man märker att det bandet vi hade innan byts snabbt ut till ett annat och nytt som är lite starkare och lite närmare om det bara är så för några minuter spelar det ingen roll.

Sandra karlsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0