i denna tropsika värme!

Hela dagen har jag tänkt och drömt mig bort till min pool hemma på trädgården, den står bara och väntar på mig och det har varit så fruktansvärt frustrerande, sitter fast och kan inte göra något annat än att torka bort svetten i pannan, inte titta på klockan och gå in till toaletten för att skölja av ansiktet i iskallt vatten, sådär iskallt att det känns som om bara för några sekunder att ansiktet fryer till is och sedan ta nya tag. Tur att mitt jobb är så roligt som det är, för annars skulle jag nog en dag som denna tacka för mig och gå därifrån. 

30 grader om inte mer är mer än vad jag kunde förvänta och önska mig i vintras, nu har den tropiska värmen kommit och ändå klagar man (det gör ni också), jag ska försöka hålla käften men idag kan jag inte det. Vill bara gå ner i källaren och lägga mig, somna och imorgon vaknar jag upp och temperaturen står på 17 grader, det skulle vara perfekt!

ps. jag har saknat dig också lillan.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0