tårarna rinner medans jag skriver (ta er tid och läs)

livet är svårt, okontrollerande och oträttvis.
jag tror livet är ett enda stort test.. man har kommit till den jobbigaste delen först, ett test för att testa sig själv om man klarar av alla hårda krav och motgångar. Ett test som gör så om man inte klarar av att stå på sina egna ben längre.. om det någonstans på vägen gick snett.. hamnar vi på en bättre ställe, en bättre plats. himlen. Man hamnar på en fridfull plats där ingenting kan gå fel, där alla motgångar är framgångar. Det var dit dom ville.. dom måste ha tänkt igenom detta.. dom måste tänkt.. innan dom handlade och Jag tror.. nej jag vet! att våra nära och kära vakar och tittar på oss varje dag och när det är våran tur kommer dom ta emot oss med uppna famnar och visa oss runt i deras paradis-hem.

DU får inte få skuldkänslor!
vi får inte få skuldkänslor om vi någon gång leer eller ger oss ifrån världens härigaste och längsta skratt. Vi får inte få skuldkänslor över om vi någon gång faktiskt har roligt, vi får inte få skuldkänslor över framgång eller lycka. Vi får inte få skuldkänslor över att vi faktiskt mår bra och har det bra. Vi måste tänka postitivt. Det finns inget fel med det!
Dom vill att vi ska må bra och ta för oss för vad livet har att ge, ta igen allt som dom kanske missade. Dom vill inte att vi förlorar glädjen och drivkraften vi har inom oss. 
Det är okej att fälla tårar och sörja, det är faktiskt okej om vi känner oss lyckliga. kom ihåg det.
Våga be om hjälp, våga vara stark, våga att tänka positivt, våga vara lycklig.

 "George Bernad shaw skrev:
det finns två tragedier i livet."
att inte få allt man önskar sig, och att få det.  
 
I min mening var shaw en idiot. Tradegier inträffar.
Men ska man bara ge upp? nej.
Jag har insett att man måste kämpa för att hålla sig vid liv .
För man lever. Och smärtan man känner är livet.
förvirringen och rädslan..Det påminner om att det finns något bättre där ute.
Och det är värt att kämpa för.

Idag tänder jag tre sycken ljus vid min sida. 
Jag tänder tre stycken ljus för Farfar, Farmor och Camilla. <3
ni är älskade och saknade.

Ta hand om varandra, ta hand om henne. <3
Vi vet att ni väntar på oss.
och jag vet att jag inte är rädd längre..
jag är inte rädd över huvudtaget.
jag vet att nu kan vi leva, bara för att ni väntar på oss.

komihåg, dom har bara gått lite i förväg.
Vila i frid <3


Kommentarer
Postat av: anonym

rest in peace

2010-01-15 @ 13:28:26
Postat av: bella

<3

2010-01-15 @ 13:28:47
Postat av: madelene

<3

2010-04-06 @ 01:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0