unvited peaces




En dam sa till mig idag "du är vacker och har all framgång i världen att leva ett bra liv, se till att ta vara på det. Jag försörde det, och titta hur jag har det idag" det får mig att tänka på hur bra man faktiskt har det tillskillnad från många andra. att barn dör varje sekund av svält eller uttorkning, medans vi kastar maten och klagar på att det regnar. människor sover på kartonger just nu eller bara en tunn filt mamman har spenderat mycket av sitt liv att ha handgjort. Medans vi köper nya sängar och kanske klagar på att en enda liten "väjer" får en att ligga obekvämt. onödigt. bortskämd.

"Om jag ser någon ha en bil, då är dom rika"
En familj i afrika.



Kommentarer
Postat av: felicia

Varför just afrika?

Det finns i sydamerika och indien också, och säkerligen i andra delar utav världen..

2009-06-30 @ 21:02:11
URL: http://thetruestory.webblogg.se/
Postat av: Nattis

Vem va damen?? Kännde du henne? Skummt skulle jag tänka annars..



men å andra sidan så behöver vi små påminnelser ibland.. det e nog nyttigt!!

2009-06-30 @ 21:46:00
URL: http://moveahead.blogg.se/
Postat av: Sandi

jo, klart det finns i andra delar av världen också, men då skulle det bli ett långt inlägg med massor med länder :)

2009-07-04 @ 14:18:13
URL: http://xsandii.blogg.se/
Postat av: sandi

Ja, jag kände damen. hon är min patient på mitt jobb :)

2009-07-04 @ 14:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0