längtan

tom.orkeslös.jordgubbar.längtan.

ibland känner jag ångest över hur mycket man slösar bort sin tid genom att sitta här framför datorn eller tven. Lev som om det var den sista dagen, brukar man säga. men hur många gör det egentligen? det är nog inte bara jag som känner så.

Sitter här med mina jordgubbar och tänker. tänker på hur allt skulle va om man skulle leva i en annan värld eller stad. mitt liv skulle vara annorlundare. jag är nöjd med mitt liv och allt som har med det att göra. familjen.vänner och så mycket mer.
men någondag måste man starta ett nytt liv någon annanstans och när det händer, kommer jag inte bo kvar här längre. drömmer mig bort till stränder, solen, havet, saltvatten, utelivet, storstan, engelskan. det är där jag hör hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0